HTML

Mentazöld macaron

Nem a szokásos gasztroblog, inkább egy élményblog, elsősorban saját szórakoztatásomra, de szívesen látok mindenkit, aki csatlakozna.

Friss topikok

  • Milkykee: Tetszik, köszönöm a linket, rég olvastam már a blogodat! Ki fogom próbálni, bár lehet, hogy lilaha... (2014.03.02. 17:59) Süssünk kenyeret!

Így készül a Macaron

2014.06.21. 19:30 Milkykee

2014-06-21_14_23_48_1403371812.jpg_635x1184

Közel egy éve próbálom elsajátítani a macaronsütés rejtelmeit, több, kevesebb sikerrel, szerencsére eddig mindig fogyasztható lett az eredmény, amely igazán örvendetesnek mondható, elsősorban az alapanyagok drága mivolta miatt, amiért nem szívesen pazaroltam volna ezt a süteményt. 

Több recept kipróbálása után természetesen én is megtaláltam azt, ami nekem a legjobban működött,  rengeteget hibáztam, mire sikerült rájönnöm, miért nem terül rendesen, miért ráncosodik a teteje, stb. Hosszú órák teltek el fórumok böngészésével.

Pár jótanács:

A tojásfehérjéket 3-4 napig pihentetem, legtöbbször pasztőrözött dobozosat veszek, de ha mást is sütök,  vagy fagyit főzök,  elteszem a fehérjéket. 

Általában zselé,  vagy por állagú ételfestéket használok a színezéshez, a Dr Oetker-féle zselés jó ugyan, de drága, és majdnem az egész tubus belemegy egy adagba, gazdaságosabb profi ételfestéket használni,  mint pl a Rainbow Dust Pro Gel. (Ha kérdésed van, vagy segítség kell a beszerzéséhez,  nyugodtan írj)

A pihentetéskor az a cél,  hogy valamennyire megszáradjon a tetejük, ám kicsit nedvesebb időben ez eltarthat 2 órát is, és még így is előfordul, hogy ráncos lesz a teteje. Valahol azt olvastam, hogy klímás konyhában egyszerűbb, ezt kiváltottam azzal, hogy légkeverésre beteszem a tepsiket a kinyomott macaronokkal, itt pihennek, nem kapcsolok rá meleget.

 

 

Az én receptem a következő (2 tepsi macaronhoz):

230g porcukor

130g darált mandula

A porcukrot és a mandulát 2szer átszitálom, félreteszem.

 

130g tojásfehérje

25g kristálycukor

Kávéskanál citromlé

 

A pihentetett tojásfehérjét addig verem Kitchenaid-el a legmagasabb fokozaton, amíg elkezd szép hullámokat vetni a hab. Ekkor beleöntöm a kristálycukrot és a citromlevet, tovább verem, míg teljesen kemény lesz, nem szabad kiesnie a tálból, ha fejre fordítom. Amennyiben színezni szeretném,  most teszem bele az ételfestéket. Kicsit átkeverem, amíg eloszlik a szín. 

Ekkor jön a legfontosabb, a macaronage. Itt dől el, milyen lesz a massza. Az okosak szerint 75ször kell megkeverni együtt a felvert tojást és a mandula-porcukor keverékét.  Én nem számolom,  Piszke fogalmazta meg szépen: szalagosan kell lefolynia a spatuláról. Nem mindig egyértelmű, általában mikor úgy gondolom, már jó,  előkészítem a tepsiket (szilikon sütőlapot használok sima ikeás sütőlemezen), visszafordulok, átkeverem még párszor,  na ekkor szokott igazán jó lenni a tészta. Terülnie kell valamennyire, különben levegős marad, és kiszárad.

Ekkor jön a pihentetés: berakom őket a sütőbe légkeverésre, hő nélkül.  Fél óra alatt szépen megbőrösödik a tetejük, kiveszem, feltekerem a sütőt 180 fokra, és mikor elég meleg, visszarakom a tepsiket, 10-15 perc kell nekik, kicsit vissza szoktam venni a hőmérsékletet pár perc után.  A talpacskák nekem 5 perc körül bújnak elő. 

 

Ma narancsvirág olajat kevertem vajkrémbe, azzal töltöttem őket,  de később teszek fel többféle töltelék ötletet is.

Persze tőletek is szívesen várok ötleteket,  tanácsokat. 

 

Jó macaronkodást!

 Osszesrecept.hu

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro gasztronómia sütemény sütés desszert finom macaron kitchenaid

A bejegyzés trackback címe:

https://mentamacaron.blog.hu/api/trackback/id/tr746396735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása