HTML

Mentazöld macaron

Nem a szokásos gasztroblog, inkább egy élményblog, elsősorban saját szórakoztatásomra, de szívesen látok mindenkit, aki csatlakozna.

Friss topikok

  • Milkykee: Tetszik, köszönöm a linket, rég olvastam már a blogodat! Ki fogom próbálni, bár lehet, hogy lilaha... (2014.03.02. 17:59) Süssünk kenyeret!

Királylányos szivárványos rózsaszín csillámtorta!

2014.05.20. 23:01 Milkykee

img-20140520-wa0003_1400619555.jpg_800x600

Igen, jól olvastátok, ez a torta a kedves barátnőm (26.) születésnapjára készült, ő kérte, hogy valami karamellás tortát csináljak, amiben ropog a karamella. 

Napokig gondolkodtam, hogyan fogom ezt megcsinálni, és hogy milyen krém legyen benne pontosan, mivel pár nappal az esemény előtt el kellett készítenem, és piknik party volt tervezve, ami úgy gondoltuk, kellemes meleg májusi vasárnap lesz, tehát többszörös volt a kihívás, a tejszínhabos krém egyből kiesett.

Így találtam meg a www.woodlandbakery.com oldalt, ahol Svájci vajas vanilia krémet javasolt a szerző, aki egy nagyon menő cukrász, és meg is osztotta a receptet. Ezt gondoltam tovább egy kis peanut butter hozzáadásával,  rettenetesen jó lett a végeredmény! 

Az alap tészta egy fehér piskóta,  2 adagot használtam,  20cm átmérőjű,  kivehető aljú tortaformában sütöttem a 2 külön adagot, és a két lapot félbevágtam középen. 

 

Hozzávalók

 

Fehér piskóta

(ez egy adag receptje, én kétszer kevertem be, hogy amíg az egyik sül,  a másik ne melegedjen)

 

300g fehér liszt

5g sütőpor

1g só

75g vaj (szobahőmérsékletű)

150 g kristálycukor

1 teáskanál vanília szirup

70g tojásfehérje

Fél deci 3.6% os (teljes) tej

 

A tészta összeállítása egyszerű: kell hozzá egy konyhai mixer, lehet kézi,  azzal tovább tart, en Kitchenaid-el dolgozom, ahhoz a krémkeverő fejjel közepes fokozatról indulva habosra verem a vajat a cukorral. Eközben átszitálom a lisztet a sóval és a sütőporral,  valamont elkeverem a tojásfehérjéket a tejjel és a vaníliával. 

Amint a vaj jó habos, lekaparom a tál széleit,  és a liszt mix egyharmad részét a tálba öntöm,  és lassú fokozaton elindítom a mixert, majd magasabbra veszem, amint szépen homogén állagúvá állt össze a tészta,  hozzáöntöm a tojásfehérje mix felét, megint eldolgozom, majd a liszt második harmada következik,  eldolgoz, a folyadék második felét beledolgozom, és hozzáadom a maradék száraz mixet. Addig hagyom a mixert dolgozni, amig a tészta szép fehér,  habos állagúvá válik. 

Ekkor beleöntöm az előre kivajazott, kipapírozott aljú tortaformába, es előmelegített sütőben 180 fokon készre sütöm kb 20 perc alatt. A formában hagyom kihűlni.

Én simán mikor kihűlt, kettévágtam és lefagyasztottam a lapokat, jól betekertem folpackba, egy hetet nagyon jól kibírt.

Amikor elővettem, hogy összeállítsam a tortát, olvasztottam egy kevés cukrot, két bögrényit, egy evőkanál vajon, a titka annyi, hogy mindig fél bögrényi cukrot olvasszunk fel, majd öntsünk hozzá megint egy felet, ha ezt követjük, szép barna lesz, nem ég oda, és teltebb az íze is. Ezzel a karamellával minden réteg piskotat meglocsoltam vékonyan,  majd a lapokat félre raktam, és belevágtam egy kis földimogyorót a karamellbe, hogy az egyik lapra kerülhessen egy kis grillázs is.

 

A krém

(ez a mennyiség elég volt ehhez a tortához tölteni, bevonni, díszíteni)

180g tojásfehérje

300g kristálycukor

200g porcukor

170g 100% os szolid növényi zsír 

(nem találtam márkát, aminek ilyen magas lenne a zsirtartalma, Angliában Trex néven ismert,  Németországban pedig Palmin Soft, ha nincsen, akkor vajjal kell kiváltani)

454g vaj (min 82% os zsirtartalmú, szobahőmérsékletű)

2 teáskanál vanília szirup

 

A tojásfehérjékkel kezdünk, én szeretek szobahőmérsékletű alapanyagokkal dolgozni, itt is jól jön, ha nem a hűtőből frissen kerül ki a tojás. Az edényeket jól zsirtalanítsuk le, különben összeeshet a tojáshab.

A tűzhelyre rakok egy lábast forró vízzel, takarékon,  és a tetejére egy tálat állítok, amelyben a tojásfehérjéket és a kristálycukrot folyamatosan kevergetem amíg a cukor el nem olvad és a hőmérséklete eléri a kb 40 fokot (kézzel keverem, amikor kicsit melegebb mint a testhőm, kész).

Ekkor elkezdem felverni, Kitchenaid-el a habverő fejjel ez nagyjából 10 percet vesz igénybe, kézi mixerrel valószínűleg a duplája.  Addig kell verni, míg hófehér, fényes, és ha kiemelem a habverőt, szilárdan megáll a hab.

Ekkor belekeverem a porcukrot is, majd a szobahőmérsékletű zsiradékot gyors ütemben beledobálom, és addig keverem magas fokozaton, amíg habos lesz, majd belekeverem a vaníliát is.

Nagyjából a felét kivettem, a többit hagytam a gépben, nem lehet túlkeverni, ez megy majd bevonó krémnek, amit kivettem, belekevertem 3 kanál peanut buttert és egy csipet sót. Betöltöttem a tortalapokat és szépen egymásra raktam.

A bevonó krémből kivettem egy bögrényit, azt a koronához és a szivárványhoz használtam,  külön adagokat színeztem majd töltöttem eldobható habzsákokba, a maradékot rózsaszínre színeztem és bevontam vele a tortát. 

Voilà! 

 

A piknik napján sajnos nem volt májusi időjárás, de mi attól pokrócokat ragadtunk, papirkoronát raktunk a fejünkre, és rózsaszín pezsgős poharakból ittuk a malibu-ananász koktélokat a 12 fokban, de legalább nem esett az eső! 

 

Több képet találsz a Facebook oldalamon: 

https://facebook.com/mentamacaron

 

Osszesrecept.hu

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro rózsaszín sütemény főzés csillám receptek desszert torta sütés születésnap vanília peanut butter karamella piskóta Kitchenaid

A bejegyzés trackback címe:

https://mentamacaron.blog.hu/api/trackback/id/tr356185838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása